A day in the life

Mensen vragen mij wel eens: “Hee Hof?”. En dan zeg ik: “Euh, ja?”. En dan zij weer: “Hoe is dat nou, leven op Ko Samui? Wat doe je zoal de hele dag?”. En dan antwoord ik weer: “HE-LE-MAAL-GEEN-FUCK!”. MWOEHAHAHAHAHAHA!
Maar ja, is natuurlijk niet helemaal waar he. Neeeee, tuurlijk doe ik wel dingen. Best veel zelfs. Oh jee, hou op schei uit, de dingen die ik doe! Willen jullie weten wat? Nou, dat zal ik dan eens haarfijn uit de welbekende doeken doen.

Lair of the Hof

Lair of the Hof

’s Ochtends gaat er geen wekker af, om mee te beginnen. Ik hoef er namelijk toch niet uit. En wakker worden doen we toch wel. Onze slaapkamer kijkt uit op het Oosten, dus om 7 uur komt de tropische zon ons al wekken. Meestal beginnen we de dag goed met wat lekker langzame, kleffe sex. Soms ook niet hoor, ook best, we hebben de tijd. Dan gaat Kesaya haar make-up doen, wat mij een uur de tijd geeft een lekker ontbijtje voor haar te maken. Zoals vanochtend bijvoorbeeld een omelet Thaise stijl (met veel chilli pepers). Dan moet Kes de deur uit om haar spa-dames aan te gaan sturen. Als jullie willen zien waar ze precies werkt, volg dan deze link.

KWAAAK!

KWAAAK!

Ik duik vervolgens het zwembad in en doe mijn rondjes. Gadegeslagen door wat kikkers die op de rand van de poel verkoeling zoeken. Soms springt er een in het water en die zwemt dan gezellig een stukje mee. Hopelijk denk ik er op een dag aan mijn onderwatercamera mee te nemen en daar eens een National Geograhic Channel waardig filmpje van te maken.
Na deze aangename verpozing ga ik op ons terras opdrogen in het zonnetje en mijmer wat over het uitzicht. Daar kan ik me gemiddeld een half uurtje of zo mee bezig houden, dan wordt het tijd voor wat nuttigs.

Uitzichtje dacht ik zo ...

Uitzichtje dacht ik zo ...

Dat nuttige bestaat uit het checken van mijn email, voor in het zeldzame geval dat ik in actie moet komen voor werk of administratief gedoe. Daarna werk ik aan mijn blog, dat intussen weer het vertrouwde aantal bezoekers van mijn Baku tijd trekt. Gelukkig blijkt mijn lezerspubliek in meer dan alleen banale sex geinteresseerd. Toch? TOCH? Ik ga niks zitten verzinnen hoor, jullie zullen het hier mee moeten doen 😐

Dan is het tijd voor lunch. Ik maak een lekkere pasta Thaise stijl (met veel chilli pepers). Vervolgens maak ik me klaar om op pad te gaan. Eerst doe ik mijn lenzen in. Dan spoel ik 10 minuten mijn ogen uit, en bezweer nooit meer iets Thaise stijl te maken. Of een meer effectieve hand-soap te kopen.

Hof aan voet van berg

Hof aan voet van berg

Dan gaat de zonnecreme factor 75 op, de zorgvuldig gedrapeerde haarband in mijn intussen alweer weelderige haardos, nep-Gucchi zonnebril op en hoppekee, we kunnen gaan.
Waar ga ik heen? Een enkele keer loop ik een locale berg op.

Hof op top van berg

Hof op top van berg

Die zijn hier niet echt hoog, 600 meter hooguit, en ik ben redelijk fit (drink nauwelijks, rook niet, zwem elke dag), dus ik begin met hoge verwachtingen. Lekker up-tempo muziekje op de MP3, camera in de aanslag, knallen maar. Een uurtje of twee brandende zon en 10% hellingsfactor later, en van mijn bravoure is niets meer over. De uitzichten zijn natuurlijk schitterend, maar nauwelijks te fotograferen. Jammer, je kan niets alles hebben.

Scheveningen maar dan anders

Scheveningen maar dan anders

Meestal ben ik te lui om te lopen, dan ga ik hedoneren op het strand. Mijn favoriete strandtentje is Cafe Del Mar, gerund door een vriendelijke Nederlander en zijn Thaise staff. Is een beetje ver van ons huis, maar het strand en de zee zijn er fantastisch. En ze doen er een verslavend verfrissende fruitshake. Nou ja, verder ken je het wel he. Beetje in de ligstoel hangen, boekje lezen, af en toe het water in, beetje ronddobberen, biertje erbij, helemaal niks mis mee. Zou ik wekenlang achter elkaar kunnen doen. Als ik me verveel, speel ik een spelletje. Ik tel hoeveel van de passerende dames mooier zijn dan mijn eigenste Kesaya. Meestal stop ik bij 0 uit 30. Wat? Jullie geloven me niet? Hier dan, kijk! Zeg nou zelf!

Aan het eind van de middag loop ik over het strand naar Kesaya’s spa. Ik laveer handig tussen de lonkende Engelse dames, de opdringerige Thaise masseuses en de geldbeluste Chinese kooplieden. Mijn doel is helder: een stoombad en massage om deze drukke dag met een verkwikkende noot af te sluiten.

Your bath is ready Mistel Hofland

Your bath is ready Mistel Hofland

Bij de spa staan mijn lieve Siamese prinses en haar gevolg me gedienstig op te wachten. Ik reserveer het badhuis een half uurtje voor mezelf. Beetje afwisselen tussen de jacuzzi, het stoombad en het dompelbadje. Als het rustig is in de spa Stapt Kesaya gezellig ook even tussen de bubbels. Vervolgens wordt ik anderhalf uur gemasseerd door Than, de topmasseuse van de spa. Kesaya kijkt toe om me te zien genieten (en om toe te zien dat er geen happy end volgt…).

Hedonisme hoera!

Hedonisme hoera!

Terwijl ik bijkom van de massage bij het zwembad, maakt Kesaya haar dienst af. Dan stappen we op de scooter en rijden naar ons favouriete seafood restaurant. Aan het strand uiteraard. Er worden krabben, mosselen, garnalen en gestoomde vissen opgediend. Flesje wijn erbij, kom we doen eens gek. Kost in totaal nog geen 20 euro. Voldaan rijden we terug naar huis en sluiten de dag af op ons terras, waar we kijken naar het vuurwerk over de baai en luisteren naar de “Holny Flog” die elke avond in onze tuin nogal luidruchtig op een partner wacht.
Oh ik lieg, we sluiten de dag helemaal nog niet af. Dat doen we even later in bed, dit keer met lekker snelle sex. En dan is er weer een dag voorbij.

Zo, en wat hebben jullie vandaag gedaan? MWOEHAHAHAHAHAHA! 😉

4 Reacties op “A day in the life

  1. ik heb ook helemaal niets gedaan de afgelopen dagen en ik verveel me dood, moet ik zeggen. oja, ik heb een orkaan doorstaan…..

  2. Ja hoe was dat? Ben je in Houston gebleven? Of ff in Galveston wezen kijken? 😉

  3. ben thuis gebleven, was wel spannend, hoor. ook wel eng. heb gelukkig sinds gister weer stroom en water. galveston was een soort van verboden gebied de laatste dagen, dus nee, ben lekker downtown gebleven. zie ook m’n blog voor de nodige foto’s.

  4. Halloooo! wat een jurk heeft kesaya aan!

    Die foto’s van jou op de berg! Giller! Goud! topper!

Geef een reactie

