Lachen met creationisten

Vandaag heb ik niet veel inspiratie, dus laat ik het maar aan YouTube jullie te vermaken. Thema: lachen met creationisten. In de VS worden er hele oorlogen uitgevochten tussen deze charlatans en de meer serieuze wetenschapers. Dat kan heel ver gaan, tot in de politiek aan toe helaas, maar ik houd het hier even luchtig. Zoals met de evangelist Ray Comfort, die gewapend met slechts een banaan die domme evolutionisten een hak denkt te zetten …

Als je denkt dat dit niet gekker kan, kijk naar dit volgende filmpje, waar iemand hetzelfde poogt te doen met een pot pindakaas.

Hilarisch dat die kerel niet schijnt te beseffen wat er allemaal in pindakaas aan leven zit, of in welk voedingsmiddel dan ook. Let op dat die man blijkens het onderschrift engineer is en daar een zekere autoriteit aan hoopt te ontlenen om evolutie te ontkrachten. Dit schijnt zo vaak voor te komen met engineers, en meer in het bijzonder nog electrical engineers, dat er zelfs een term voor is bedacht. En die kan ik even niet meer vinden. Iemand?

Helemaal leuk wordt het met YERs (Young Earth Creationists). Hier een leuke compilatie, vol geniale onzin. Als dit jouw kopje thee is, kan je op youtube ook nog delen 2 en 3 vinden.

4 Reacties op “Lachen met creationisten

  1. Quote uit interview met nieuwe Palin fan: “Maar is het ze niet opgevallen dat Palin met geen woord sprak over haar conservatieve voorkeuren – tegen abortus (ook na verkrachting), voor onderwijs in creationisme op openbare scholen? Maakt niet uit, zegt [de geinterviewde]. Het gaat in de politiek niet om al die feitjes. “Je zoekt een persoon bij wie je wil horen. En ik weet vanaf nu: ik hoor bij Sarah”.
    Amen

  2. de filmpjes doen het niet meer!
    paniek!

  3. Jawel, je moet twee keer klikken.
    Doen, ze zijn de moeite waard 🙂

  4. Ik houd niet van bananen. Hoe verklaren de creationisten dat dan weer?

Geef een reactie

