Holiday

Lekker hoor, op vakantie in eigen land. Zou ik vaker moeten doen. Heb vrij weinig meegemaakt op zich, en zeker geen narigheid (jammerrrrr Peet 😉 ). Dan moeten de foto’s maar voor zich spreken.

Allereerst de summer palace van koning IV of zo in Patchaburi. Niet heel bijzonder, ik zou zelfs willen zeggen dat die man voor een koning een beetje matig onderkomen heeft uitgezocht.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wel heel veel apen, van het minder lieve soort. De eerste die aanviel heb ik nog met wat alpha gedrag weg kunnen jagen, de tweede was zo dik en onverstoorbaar dat ik mijn blikje Ice-Tea maar heb opgeofferd. Kesaya was toen al een wolkje stof aan de horizon 🙂

 
Het grootste stuk hebben we met de trein gereisd. Dat vond Kes wat minder, maar ik heb het 100 keer liever dan die rijdende vrieskisten die hier voor bussen moeten doorgaan.
Bovendien ben ik groot voorstander van rijstvelden met palmbomen tegen een helblauwe achtergrond. Laten ze die hier nou net hebben … Schitterend toch?

We hebben twee daagjes doorgevracht in de badplaats Hua Hin. Een soort Benidorm op zijn Thais. Veel gepensioneerden, veel Italiaanse restaurants en Duitse biertuinen. Maar wel een fantastisch strand. Waar zich daarentegen dan weer een ecologische ramp leek te hebben voltrokken. De hele kustlijn lag bezaaid met dooie beesten. Vissen, kwallen, krabben, vliegende mieren, reuze sprinkhanen. En een heel bizarre zeester.
De waarschijnlijke reden van het marine kerkhof is de enorme regenval van de laatste weken in Thailand. De rivieren hebben zoveel zoet water in de Golf van Thailand geloosd, dat het letterlijk verwaterd is met deze sterfte als gevolg. Geen idee of het klopt, we hoorden dit van een visser.

Op het strand heb ik me lekker laten gaan. Als een jongetje van acht dammetjes en kanaaltjes gegraven op de zandbank. Kan niet wachten tot Holland (Kesaya’s zoontje) over twee weken komt. Dan heb ik een legitieme reden om op het strand te spelen. Ja zeg nou zelf, is toch eigenlijk niet eerlijk? Al die kerels met kinderen kunnen lekker zandkastelen bouwen onder het mom van “Moet ik nou eenmaal doen als papa…” terwijl ze het hartstikke leuk vinden, en voor mij zou dat taboe zijn omdat een volwassen vent zoiets niet doet. Goed goed ik begrijp het: sociale conventies. Dan maar een stiefkind gebruiken, telt ook heb ik me laten vertellen.

 

 Tenslotte een nachttrein terug naar huis gepakt. Een lekkere chaos, voor een keertje wel weer eens leuk. Opgevouwen in een kleine capsule bovenin de coupe, licht de hele nacht aan, niet kunnen slapen omdat je niet weet waar je er precies uit moet, snurkende mensen, uren vertraging. Allemaal cool. Ga tenslotte terug naar Samui, voor mij verreweg het beste plekje in heel Thailand.

Oh ja, voor de mensen die het stuk over Pattaya al gelezen hebben: heb er nog een fotootje bijgeplaatst die ik jullie niet wilde onthouden. Geeft wel aan wat voor een plaats het is …

2 Reacties op “Holiday

  1. Je verheugt je op op het strand spelen met je stiefzoontje?

    ok, ok, ik schrap je uit mijn agenda net als Anne en Vicky. Leon zijn we kwijt aan het uitdijende leger van Ouders van Koters!

  2. Dus dan toch de hormonen he. de biologische klok van Leon slaat BAM BAM BAM!!

Geef een reactie

