Vergissen is menselijk …

… al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Er zijn immers gegronde redenen om te twijfelen of we in het geval van IJzeren Rita wel met een mens van doen hebben.
In elk geval, ik persoonlijk kan me nog een lidmaatschap herinneren van de ECI (twee maanden), een tafeltennisclub (3 dagen) en de Jonge Socialiasten (nou ja, ik ben gillend bij een vergadering weggelopen). Maar bijhouden bij welke politieke partijen je lid bent geweest is blijkbaar teveel gevraagd voor iemand die de ambitie heeft premier te worden.

Maar laat ik eerlijk zijn. Hoezeer ik ook geniet van haar grenzeloze stupiditeit en haar politieke val, ik vind de manier waarop een beetje gezocht. Ik neem hetzelfde standpunt in als toen bij Clinton. Goed, ze heeft gelogen, echter wat had het in de eerste plaats voor zin om haar persoonlijke verleden uit te gaan pluizen? Dat is toch haar zaak, lekker boeien waar ze lid van is geweest. Lijkt me voor de huidige politieke issues van bijzonder weinig belang. En mensen veranderen, for better or worse …

Blijft stom van haar dat ze het niet gewoon direct toegaf, maar om hier nou zo’n probleem van te maken. Het kreng heeft wel ergere dingen op haar geweten. Ik noem maar iets willekeurigs: Ayaan Hirsi Ali uitzetten wegens leugens over haar verleden …

Geef een reactie

