The streets of London

Wat een raar leven heb ik toch. Twee avonden terug spartelde ik nog in mijn prinsheerlijke zwembad op Samui. 24 uur geleden sleepte ik ehouse-in-londonen benevelde Bhuvanesh door de straten van Singapore. En nu zit ik eenzaam en alleen in een klein, koud huisje in Wimbledon. Niet bepaald een opgaande lijn … Om nog maar te zwijgen van de temperatuurval van pakweg 30 graden Celsius.

Het blijft natuurlijk wel sfeervol, dat hele Londen. Het buurtje waarin ik woon, Southfields, is wat dat betreft heel typerend. Melancholische Engelse middenstands cultuur. Kromme en nauwsouthfieldse straatjes. Dure en kleine huisjes met nette maar toch een tikje vervallen gevels. Bleke, vriendelijk glimlachende Engelsen op straat. Opvallend is het hoge aantal off license stores in de buurt (slijterijen). Hopelijk is dat een teken van een overheersende bourgondische levensstijl, en niet van endemische depressie.

En hoe voel ik me? Roeai Roeai, zou een Thai zeggen. Het gaat. Het gaat …

me-in-london

2 Reacties op “The streets of London

  1. wat een contrast met de foto bovenaan je blog.. Maar welkom terug in het harde echte leven :-/

    Wanneer kom je naar nederland?

  2. Leon, je bleke kop en rode neus past wonderwel in het londense plaatje….

Geef een reactie

