Such a pretty house, and such a pretty garden

Ik moet bekennen dat ik het een beetje moeilijk heb met het hele gebeuren. Ik bedoel de overgang van Samui naar Londen. Van opwindend geluier naar saai gewerk. Van lekker warm naar zompig koud. Maar nog het meest natuurlijk van duo naar solo. Elke dag alleen terugkeren in een verlaten huis. Een mens, en zeker ik, wordt daar niet vrolijker van.

Nou is mijn huisje in principe wel OK. Het heeft alles, is comfortabel en groot genoeg voor mij alleen. Het type huis wordt hier in de UK maisonette genoemd, terwijl het slechts de 1e verdieping beslaat. Blijkbaar hebben mensen hier een ander idee van wat een maisonette is. Of het is van die typische makelaars-nieuwspraak.

luikMaar dat bleek ik mis te hebben. Het huis is wel degelijk een maisonette, alleen op een heel vreemde manier. Van de week vond ik namelijk een onopvallend maar onheilspellend luik in de vloer van de badkamer. Eronder zit een smal, steil trapje dat naar een massieve, houten deur in de achtergevel lijdt. Het schijnbare lijk onderaan de trap negerend, heb ik die maar eens geopend en presto:

tuin

Ik heb dus gewoon een fuckin tuin! Maar wel een beetje een enge. Komt ook door het donker natuurlijk, en die rare entree. Maar er hangt ook zo’n mistroostige, Engelse plattelandssfeer. Het schuurtje achterin heb ik maar gelaten voor het was; dat is typisch zo’n plek die je in horrorfilms ziet, en dat je dan tegen de TV roept: “Nee, ga daar niet in domme doos! Je ziet toch dat het daar niet pluis is!”. En ik ben geen domme doos he. Dus ging ik daar niet binnen. Een laffe doos misschien, dat wel. Maar wel een nog levende, laffe doos.

house-backVan achter ziet mijn huisje er een beetje depressief uit vond ik. Misschien dat dat in de lente anders is, dat het in het zonnetje opeens cultureel of schattig overkomt. Maar goed, ik hoop dat ik tegen die tijd in betere oorden vertoef. Ik weet er nog wel een. Het begint met een S …

2 Reacties op “Such a pretty house, and such a pretty garden

  1. Is die tuin niet van je onderbuur?

    En goedzo! zo’n tuinhuisje ALLEEN inspecteren met zeker 3 anderes: 1 mt jou mee het huisje in, 1 die buiten wacht en desnoods hulp kan roepen en 1 die bij de huisdeur staat en heel snel naar binnen kan rennen en de politie bellen mocht er een eng monster uitkomen die jou en persoon 1 en 2 te pakken heeft!

  2. Scheveningen? Schiedam? Sint Michielsgestel?

Geef een reactie

