Mag ik ook wat zeggen?

Zo, en dan nu het woord aan de ster zelf. Micah kom er maar in:

WHEEEEEHHHHH-BLERGGGGHHH! WEEEEEEHHEEEEEEH (Ja, dank vader voor deze verheffende introductie. En U, waarde lezers en lezeressen, allemaal een zeer aangename middag toegewenst natuurlijk).

WAAHAHHHAAAAAAAA! WEHWEHWEH WAAAAAH! (Ik heb tot mijn grote genoegen mogen vernemen dat U met groot enthousiasme heeft gereageerd op het heuglijke feit van mijn geboorte).

EHR EHR EHR … WIIIIIIIIWAAAAAH WAH AAAAAAHHHHHHHHHHH URRE URRE BLAAAARG (Laat mij U zeggen, mijn eerste dagen op deze aardkloot waren niet bepaald voor herhaling vatbaar. Nog maar nauwelijks was ik bevrijd van mijn ovariaans confinement, of ik werd reeds in een nieuwe incarceratie geplaatst. Men had zelfs de euvele moed mijn glanzende kijkers af te dekken met een derderangs zonnebril, zogenaamd om ze te beschermen tegen de lichtstraling. Ik vraag U, indien deze straling daadwerkelijk zo schadelijk is, waarom mij eraan bloot stellen in de eerste plaats?  (mijn excuses voor dit anglicisme)).

WEEEH WAAHH WAHH WAAAAH WERGGGG AARG IEEEEEE wa wa wa WAAAAA (Ik zal U verder niet vervelen met het hoe en waarom van dit groot onrecht dat mijn persoon ten deel viel, maar er is mij verzekerd dat het allemaal niet om des keizers’ baard was. Daar moet ik dan maar vanuit gaan).

HI HIIEEEEE WAAAAAARRG HAAAAAAAAAAA WAAAA WAWA (Gelukkig kan ik deze episode van mijn leven nu  achter me laten en het vizier richten op de ongetwijfeld gebeurtenisvolle jaren die voor mij liggen. Zo bevind ik me nu in een alleraardigst onderkomen aan de zuidoever van de waterweg die men hier Thames pleegt te noemen).

Weeh (Mijn ouders hebben zich met volle moed op de opgave gestort mijn dagen als zuigeling zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar weinig vertrouwen in had toen ik hen voor het eerst aanschouwde na mijn afdaling, maar laat ik zo genereus zijn de mogelijkheid open te laten dat ik me wellicht in hun capaciteiten heb vergist. Ze laten natuurlijk wel eens een steekje vallen en het aangebodene eten is niet altijd van de buitencategorie, maar ze bedoelen het goed en ze hebben er zichtbaar plezier in. Althans, dat meen ik af te leiden uit hun primitieve uitingen tijdens onze interacties).

AHHHHHHHH WERGH WAWAWAWAAAAIIIIIIIIIII WAHHHHHAHH KRIIIIJJJJJJJJJJJS (Ik heb verder begrepen dat ik mijn nobele gelaatstrekken van mijn moeder heb meegekregen, een feit welk ik zeker niet betreur. Aangezien mijn vader ook graag een gedeelte van zijn genen in mij weerspiegeld wil zien, is hij nu naarstig op zoek naar aanverwante karaktertrekken. Zo heeft hij mij reeds blootgesteld aan een plezierig fenomeen welk hij introduceerde als “muziek”. Ik teken op uit zijn mond: ” Muziek goed voor kleine Micah. Jij daarvan leren”.  Ik moet mij sterk vergissen als hij daarmee niet poogt duidelijk te maken dat muzikale impulsen een gunstige invloed hebben op het neurologische ontwikkelingsproces in pasgeborenen).

AURGGHHH GIIIL WEEH WAAHH WIIIII WAAHAHAHAHHAHAHAHAH (Ik ben geneigd mijn verwekker gelijk te geven in deze. De eerste liederen die hij ten gehore bracht zijn van mijn bijna-naamgenoot en zeker niet onplezierig, alhoewel ik moet zeggen dat de homosexuele tendensen van de zanger bij tijd en wijlen op het randje van goede smaak balanceren. De muziek die mijn moeder aanbood was wat dat betreft al een stuk beter op mijn mannelijke inborst toegesneden. Maar ook hier een kleine kanttekening, namelijk dat het oeuvre van Jack Johnson toch beter tot zijn recht komt op een mooi tropisch strand in een land als Thailand. Mijn vader sloot de sessie af met een echt voltreffer: de serene klanken van Eels. Als dank heb ik daarna een uur mijn dichtgehouden om hen wat tijd te gunnen bij te komen. Maar niet te lang natuurlijk. Ze mochten  eens gaan denken dat dat een gewoonte kan worden.

BLARRG WEWAH HAR (En daarmee wil ik graag mijn eerste relaas tot een einde brengen. Ik hoop dat U er wat wijzer van bent geworden en ik zie U allemaal graag terug bij een volgende rendez-vous).

7 Reacties op “Mag ik ook wat zeggen?

  1. [op de melodie van: Land van Maas en Waal] “…want Le sprak op zijn tiende als een man van vijftig jaar…”
    Nou dan weten we in ieder geval van wie Micah dat heeft 😉

  2. Hey Hoffie,

    I tried babelfish and I only get drips and draps translated. Email me and tell me when is a good time to call and I will. I want to know how all is going.

    All my love, always,
    Me
    XXX

  3. Hartelijk gefeliciteerd met jullie Micha. Wat een mooie baby ! We lezen graag meer over deze heugelijke gebeurtenis.
    Het gaat je goed klein kereltje ! Veel geluk !
    Ome Marco en tante Nid uit Koh Samui.

  4. Sorry, Micah bedoelen we. Tikfoutje.
    Gvdgv.

  5. Hee Marco! Alles goed met jullie? Wij komen in Februari weer eens langs op dat mooie eiland. Kunnen jullie de kleine generaal zelf aanschouwen 🙂

Geef een reactie

