Karma Police

Zoals ik al eerder schreef, het is toch allemaal te ironisch voor woorden. Je komt naar Thailand met het doel je gezinnetje compleet te krijgen en je keert alleen terug. Vrij dramatisch moment vandaag: Kesaya en Micah op de taxi naar haar geboortedorp gezet. Fransje zit bij zijn grootouders in HatYai en snapt niet wat er nou precies is misgegaan. Ik zit alleen in Bangkok en ik snap het ook niet. Een soort mini-diaspora …

Zometeen vlieg ik terug naar London. Een heel naar en onnatuurlijk gevoel om je vrouw en kind achter te laten, maar het kan even niet anders. Alhoewel ik smacht naar mijn eigen huisje zie ik er ook als een berg tegenop. Ik vermoed namelijk nog meer problemen daar: rekeningen die betaald hadden moeten worden, telefoon afgesneden vanwege een betaling die geblokkeerd werd door de bank, dat gezeik met het rijbewijs, de promotie naar Dubai waar ik op dit moment helemaal geen zin in heb … Komt nog bij dat we bang zijn dat ons huis is leeggeroofd. De vorige keer dat we van vakantie terugkwamen, was mijn fiets gejat. Nu zijn we bijna 7 weken weggeweest en de portiekdeur is vaker open dan op slot. Irreele angst misschien, maar met zo’n vrije val in ons geluk is alles mogelijk.

Kesaya heeft intussen haar visum aangevraagd, dus nu is het gewoon afwachten. Wie weet zijn we over een weekje weer herenigd, misschien ook niet. Ik was in elk geval redelijk van mijn stuk vandaag. De taxi met Kes en Micah reed weg, en daar stond ik dan alleen. Hoe is dit toch mogelijk? Ligt dit aan ons? Hadden we dit ergens  kunnen voorkomen? Moet ik de taxi achterna rennen, zoals in films, en dan ook  hier blijven?
Ik had wat zielezoekerij nodig. Ik besloot een voettocht te maken door het meer alledaagse Bangkok. Einddoel: Wat Arun, de majesteueuze tempel aan de overkant van de rivier. MP3speler op met het meer duistere werk van Radiohead, een traantje weggepinkt en lopen maar.

God, wat heeft me dat goed gedaan. Even alles relativeren. Een blik op een dakloze man wiens bezit bestond uit een doekje om zijn middel en een tros rotte bananen, en ik kwam weer uit mijn trance van zelfmedelijden. Goed, het is allemaal vrij naar wat er allemaal gebeurt, maar wel in perspectief blijven zien natuurlijk. Ik maak me zorgen over een paar weken mijn gezin niet zien; die man heeft zijn hele gezin misschien al lang verloren. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik me zorgen maak over een TV die mogelijk is gejat. En zitten miemelen over een promotie die even niet uitkomt is natuurlijk al helemaal absurd als er miljoenen mensen op straat moeten slapen. Ik moet ophouden mezelf te zien als karma’s eigen Job, de rug rechten en denken aan de positieve dingen. Wat te denken van:

– Ik ben 5 kilo afgevallen! Yaaaaay! Want niets zegt perfect figuurtje als 7 weken diarree en stress!
– Wie weet heeft Eelco wel zijn ware liefde gevonden. Hij is in elk geval dolgelukkig met zijn Pow. En Kesaya en ik hebben hen aan elkaar voorgesteld: bonus punten voor de Hofs!
– ehrm .. ehrm … iets positiefs … Ja! Ik kan nu dagenlang computerspelletjes spelen! En bier drinken met collegas na werktijd! En lekker de hele nacht doorslapen zonder gejengel! Joehoe!
– De wet van behoud van geluk: we hebben nu vast alle pech voor 5 jaar opgebruikt. Blijf bij mij in de buurt lezertjes, er gaan mooie dingen gebeuren de komende tijd!

Maar wat misschien het positiefste is van alles, is het feit dat Fransje is ontdooid. Die paar dagen dat we als voltallig gezinnetje functioneerden waren erg, erg mooi. Ontroerend zelfs. Ja, daar ga ik gewoon onbeschaamd sentimenteel over zitten doen; mijn vaderlijke neigingen zijn helemaal los. Kijk eens naar onderstaande foto; de eerste die ooit is gemaakt van de voltallige clan. Let op Fransjes houding, met die arm die de andere arm achter zijn rug vastpakt. Dat heeft hij van mij gekopieerd. Geweldig toch? Fransje, nog even geduld: we komen je snel ophalen. Geen achterlijke ambtenaar of nare wet gaat ons nog tegenhouden. Voor het eind van dit jaar zijn de Hofs compleet!

4 Reacties op “Karma Police

  1. Hey Leon. Echt allemaal balen zeg! 😦

    Maar ik ben vanaf woensdag aanstaande een week in Londen, dus een keer pub is prima!
    (ik ga in elk geval ook naar Mattijs)

    (We gaan vrijdag trouwens naar Easter Ball in Camden)

    Groet
    Maarten

  2. He Le. Heb het met je te doen zeg. Nu al weer terug in het koude londen neem ik aan? Ben zelf op weg naar huis, zit nu te wachten tot ik opstijg. Iets minder dramatisch, maar toch, voel me ook enigszins melancholisch nu ik mijn nieuw gevonden liefde hier achterlaat. Maar jullie koppelactie mag inderdaad geslaagd genoemd worden: ik ben verliefd! Helemaal over de oren zoals ze zeggen:-). Wil zo snel mogelijk terug! Ik bel je als ik weer terug ben.

  3. Hoffie, terribly sorry to hear you didn’t make it back with Kesaya and Micah. I hope the immigration get their act together soon.

    Sounds like you had a difficult day walking arnd BKK but great tt you were struck by a remarkably true epiphany 🙂 Bless! Radiohead inspires, doesn’t it? 🙂

    Enjoy nights of interrupted sleep and beer with colleagues as difficult as it may be. Will say a prayer for you and your family. You’re in my thoughts, asshole. Love you. Take care now. xXx

  4. Hey Boef! Did you learn Dutch???

Geef een reactie

