Sir Hof the brave ran away, away

Ik ben altijd in voor een avontuurtje, maar een paar nachtjes in een Abu Dhabi cel is toch niet helemaal mijn ding. Dus toen er eergisteren een werk inspectie van de overheid werd aangekondigd, leek het me beter een dagje niet op kantoor te verschijnen. Ik zit hier immers op een toeristen visum en dan mag je niet werken. Mijn bedrijf is nogal laks in die dingen en denkt dat het zo’n vaart niet zal lopen, maar ik vraag me af of de altijd flexibele Arabieren daar hetzelfde over denken … ze doen zo’n inspectie niet voor niets tenslotte.

Vandaag leek de kust weer veilig, dus ik zat daarnet rustig wat te tikken achter mijn bureau, toen onze Indiase administrateur binnenkwam en wat woorden mompelde. Na ettelijke herhalingen verstonden we eindelijk wat hij zei: “Better leave. Labour inspection” (Jullie beter gaan. Werk inspectie).
Bedankt, zeiden wij, maar wanneer komen ze dan? Oh, ze zijn er nu. Ze zijn op de bovenste verdieping begonnen. Okay dan! Ehrm, ja … Maar gaan dan. Samen met een andere kerel die in dezelfde situatie zit, verlieten we haastig het pand, als kleine schuldbewuste kinderen die op het punt staan betrapt te worden een snoepje te stelen.

Een nipte ontsnapping voor onze niet-zo-dappere ingenieurtjes. Tsja. Het was vast heel interessant geweest om te zien wat er zou zijn gebeurd, vanuit een intercultureel perspectief gezien dan, maar ik breng mijn avonden toch liever in mijn hotelkamer door dan in een cel.

Een gedachte achteraf: zouden werknemers van pak-em-beet Shell of BP dat nou ook wel eens hebben, dat je ineens met de staart tussen je benen je kantoor moet verlaten? Ik heb het vage vermoeden van niet …

Een Reactie op “Sir Hof the brave ran away, away

  1. GM werknemers herken je dus aan de stokslagen op hun rug..

    Nou ga maar gauw terug naar huis!

Geef een reactie

