LOL @ Google Translate

Dikke ROFLMAO deze ochtend. Ik kreeg een berichtje van een Engelse vriend die had geprobeerd mijn blog te lezen via Google Translate. Mijn laatste post over onbevangenheid en Micah raakte hem zeer, maar hij dacht de ware essentie niet helemaal te kunnen doorgronden vanwege de gebrekkige vertaling.

Benieuwd naar wat een vertaling van mijn zinsgedrochten zou kunnen opleveren, deed ik de test mijzelf. Op zich viel het nog best mee; sommige zinnen komen er heel aardig uit. En dat sommige stukken resulteren in pure onzin kan ik ook nog wel begrijpen als je woorden gebruikt als weggeteerd (“Deteled Teerds”) en gierende gedachten (“My thoughts on all things vultures”). Maar dit volgende stukje moet toch wel laughing, vultures, roaring zijn geweest voor mijn Engelse vriend. Het origineel:

“Natuurlijk, Micah heeft makkelijk brabbelen. Die hoeft geen visa te regelen, of met stompzinnige idioten te onderhandelen, of werk binnen te slepen voor de baas.”

En dit werd:

“Of course, Micah has easy babble. He does not arrange visas or with mindless idiots to negotiate, or work in drag for the boss.”

Ik zal dat even terugvertalen voor de mensen die wat minder bekend zijn met de kleurrijke kanten van de Engelse taal:

” Natuurlijk, Micah heeft makkelijk babbelen. Hij regelt geen visa of met stompzinnige idioten te onderhandelen, of werkt in vrouwenkleren voor de baas.”

Misschien snappen mensen nu waarom ik het hier niet zo naar mijn zin heb …

Een Reactie op “LOL @ Google Translate

  1. Hij weet anders “stompzinnig” wel redelijk te vertalen 🙂
    Maarre… Zou je een foto kunnen bloggen van je werkuniform? Zou enorm gewaardeerd worden door de lieve lezertjes van deze blog!

Geef een reactie

